Friday, September 5, 2014

BUAT RENUNGAN BERSAMA

Aku minta pada Allah setangkai bunga segar
Allah beri aku kaktus berduri..

Aku minta pada Allah haiwan mungil nan cantik
Allah beri aku ulat berbulu..
Aku sempat sedih, kecewa dan protes.
Betapa tidak adilnya ini..

Namun kemudian…
Kaktus itu berbunga, sangat indah sekali,
Ulat pun tumbuh dan berubah menjadi kupu- kupu yang teramat cantik..

Itulah jalan Allah..
Indah pada waktunya..
Allah tidak memberi apa yang kita harapkan,
tapi Dia memberi apa yang kita perlukan.

Walau kadang sempat sedih,…kecewa…terluka..
Tapi jauh diatas segalanya.
Dia sedang merancang apa yang terbaik untuk
kehidupan kita...

Sahabat...
KEHIDUPAN seperti deretan mata piano:
KEBAHAGIAN putih KESEDIHAN hitam





Tetapi Allah telah merancang putih atau hitam mata piano itu
Untuk melantunkan Alunan Melodi yang INDAH.

Biarlah yg kuasa bekerja dalam hidup kita
Kerna Allah lebih MENGERTI.
Kemana atau bagaimana pengakhiran yang telah direncanakan buat kita

Selamat menikmati hari ini dengan penuh rasa percaya
pada kekuasaanNYA……

* Delete smua file KEBENCIAN
* Install anti virus EGOIS
* Restart kehidupanmu dengan CINTA
* Refresh Peribadimu
* Download KESABARAN
* Upload tingkah laku yg benar
* Jangan mengUNDANG pengalaman BURUK
* Copy Paste semua pelajaran BAIK
* Loading semua dengan DOA !
Karena jaringan NYA slalu ONLINE !!

No comments:

Post a Comment

My MixPod