Thursday, September 4, 2014

TERIMA KASIH YA ALLAH.....

Terima Kasih kerana mendengar ritihan hati ini....
kini segala galanyer dah terjawap walau tak sepenuhnya
terlalu banyak yang aku minta dari mu Ya Allah....tapi kini hanya kau yang aku ader
hanya kau yang sentiasa sudi untuk menemani aku....
beri lah petunjuk mu Ya Allah ape masih perlu kah lagi aku terus berada di sini
atau aku harus melangkah keluar....andai KH jugak bukan rezeki ku aku tahu aku harus redha dengan ketentuan mu....dan aku yakin dengan setiap aturan mu...
kenapa aku sering di salah anggap....kenapa perlu bersyak wasangka dengan diri ini
dari mula kita berkawan sampai la ke hari ini kau asek bersyak wasangka pada kau....aku bukan lah manusia yang jenis suka menipu...korek cerita orang...sibuk kan hal orang...tapi kau tak sudah sudah menuduh aku dengan macam macam tohmahan dan cercaan....aku hanya mampu berdiam....
dan kini aku di uji sekali lagi...dan ujian kali terlalu hebat dan terlalu menyakitkan...aku hampir hampir rebah sahabat gara gara kalian...hina sangat ker diri ini....sampai kalian sanggup melakukan begini pada aku...mana janji kau yang ingin bersahabat sampai mati dengan diri ini....hanya kerana seorang perempuan kau terus berubah...aku hampir hampir tak kenal siapa kau sahabat...sikap kau perangai kau...tutur kata kau....amat berbeza...sekelip mata kau berubah sikap...kata kata kau terlalu kesat....tiap perkataan yang keluar dari bibir kau untuk aku hanyalah penghinaan...maki hamun...cercaan...sedih nya hati hanya Allah yang tahu...tiap malam aku mengadu padanya...aku mohon tunjukkan aper silap aku pada kau sahabat...saban malam aku merayu pada Allah...mintak dia kurangkan bebanan yang aku tanggung sekarang ni....padahal telah aku beritakan pada kau akan keadaan aku sekarang ni....sepatutnya sebagai seorang sahabat kau tolong ringan kan bebanan yang aku tanggung kala ini tapi malangnya yang terjadi adalah sebaliknya....aku sedih sahabat...terlalu sedih dengan perubahan sikap dan perangai kau....sampai kan akidah aku pon kau permain kan...terlalu hina aku di mata kau sekarang ni...kau lupa sapa yang selalu ada di belakang kau waktu kau susah....

kenapa kau jadi terlalu kejam pada aku sahabat...kenapa...apa salah aku....aper silap aku pada kau...dendam aper yang kau simpan pada aku sahabat....luahkan lah agar aku tahu...agar puas hati kau...dan agar kita boleh selesaikan dan terus bersahabat seperti dulu...

Aku sangat sangat rindukan diri mu yang dahulu sahabat...yang selalu bergurau...berkongsi cerita...tak kira masa...tak kira waktu....

aku sangat sangat rindukan saat saat itu....apa mungkinkah masih ader saat saat begitu di masa akan datang...


My MixPod