Friday, September 5, 2014

KESAKITAN HANYA SEKETIKA

Tersenyumlah wahai diri …
Roda kehidupan slalu berputar
Ada kalanya bahagia terasa,
Sedih merintih dan juga airmata.
Tapi taukah kamu
Kewujudan Dia yang selalu menatapmu dengan redup matanya
Yang AMAT tahu mana yang terbaik untukmu.
Dia memberi apa yang engkau perlukan
Bukan apa yang engkau inginkan.

Maka tersenyumlah wahai diri …
Semua yang terjadi juga atas kehendak-Nya,
Semuanya  berjalan mengikut rencana-Nya. Ilmu-Nya
Meliputi segalanya dan kau tak mungkin menjangkaunya
Jadi untuk apa kau resah pada sesuatu yang belum pasti kejadiannya
Bukankah janji-Nya itu pasti ??

Dialah Allah Yang Maha Mengetahui
Maka tersenyumlah wahai diri …
Ada Dia yang Maha Pemberi,
Dia memberikan kepadamu segala apa yang kau mohonkan kepada-Nya.
Dan j├Čka kau menghitung nikmat Allah
Nescaya kau tak kan mampu menghitungnya,…
Maka bersyukurlah

Tersenyumlah wahai diri …
Hidup terus berjalan meski kadang hati tak menginginkan,
Yang dicinta kan pergi
Yang didamba kan hilang
Maka dekatkanlah dirimu dengan-Nya
Dengan Dia yang Maha Kekal
Tersenyumlah wahai diri …
Aku Kamu dan Mereka memang rapuh dalam langkah,
Kadang tak setia kepada-Nya.
Tapi tetap gantungkan harapanmu kepada-Nya
Dia Yang Maha Kuasa…..,
Ternyata kau tak kan kecewa

Tersenyumlah wahai diri …
Ini ujian dari-Nya
Dan ingat lah
Dia tak kan menguji hambanya melebihi kemampuan mereka
Tapi sebagai manusia kita memang akan terus di uji
Untuk mengetahui siapa diantara kita yang paling bertaqwa kepada-Nya
Maka sentiasalah berstiqomah

Tersenyumlah wahai diri …
Masih ramai lagi saudaramu
Yang jauh lebih sakit dan menderita
Pasti ada hikmah di sebalik musibah
Pasti ada kemudahan setelah kesulitan

Yakinlah semua akan indah bila tiba waktunya 

BUAT RENUNGAN BERSAMA

Aku minta pada Allah setangkai bunga segar
Allah beri aku kaktus berduri..

Aku minta pada Allah haiwan mungil nan cantik
Allah beri aku ulat berbulu..
Aku sempat sedih, kecewa dan protes.
Betapa tidak adilnya ini..

Namun kemudian…
Kaktus itu berbunga, sangat indah sekali,
Ulat pun tumbuh dan berubah menjadi kupu- kupu yang teramat cantik..

Itulah jalan Allah..
Indah pada waktunya..
Allah tidak memberi apa yang kita harapkan,
tapi Dia memberi apa yang kita perlukan.

Walau kadang sempat sedih,…kecewa…terluka..
Tapi jauh diatas segalanya.
Dia sedang merancang apa yang terbaik untuk
kehidupan kita...

Sahabat...
KEHIDUPAN seperti deretan mata piano:
KEBAHAGIAN putih KESEDIHAN hitam





Tetapi Allah telah merancang putih atau hitam mata piano itu
Untuk melantunkan Alunan Melodi yang INDAH.

Biarlah yg kuasa bekerja dalam hidup kita
Kerna Allah lebih MENGERTI.
Kemana atau bagaimana pengakhiran yang telah direncanakan buat kita

Selamat menikmati hari ini dengan penuh rasa percaya
pada kekuasaanNYA……

* Delete smua file KEBENCIAN
* Install anti virus EGOIS
* Restart kehidupanmu dengan CINTA
* Refresh Peribadimu
* Download KESABARAN
* Upload tingkah laku yg benar
* Jangan mengUNDANG pengalaman BURUK
* Copy Paste semua pelajaran BAIK
* Loading semua dengan DOA !
Karena jaringan NYA slalu ONLINE !!

SELAMAT PENGANTIN MADU





Selamat Pengantin Madu Episode 2 Full



Thanks Pak Yemm and PP Team

Part 1 tak sempat tgk la....

anyway nicee i loike....

nanti kita share lagi yer....


KEHILANGAN


Pernahkah kamu merasakan mencintai

Dan di cintai

Meski dia telah pergi dan takkan kembali



Pernahkan kamu menyadari

Kamu sanggup meluangkan diri

Demi seseorang yang kamu cintai



Meski kamu tahu

Ia takkan pernah peduli….?



Ataupun ia peduli dan mengerti

Tapi…..

Ia tetap pergi meninggalkan dirimu sendiri



Pernahkan kamu merasakan hebatnya Cinta?



Tersenyum kala hati terluka

Menangis kala bahagia

Bersedih kala bersama

Tertawa kala berpisah



Ketika hatimu terluka

Jangan berhenti untuk tersenyum

Kerna Allah menginginkan

Yang terbaik untuk dirimu



Ketika kamu bahagia

Jangan pernah lupa untuk menangis

Kerna mungkin kebahagiaan itu

Hanya sekejap dan bakal berganti dengan rasa pilu



Ketika kamu bahagia bersama cinta

Kamu juga harus siap untuk bersedih

Kerna Kamu pasti akan

Kehilangan dia suatu saat nanti



Ketika kamu berpisah dengan cinta

Jangan lupa untuk tetap ceria

kerna sekali lagi

“cinta tak harus memiliki”



Sahabat Yakinlah

Ketika Kamu kehilangan

Sang pencipta akan Menyiapkan

Cinta yang lain yg lebih baik untukmu

In Sya Allah….



kamu tetap bisa mencintainya

Meski cinta tak dapat kau rengkuh dalam

Pelukanmu….



Kerna memang benar cinta

Ada dalam jiwa

Bukan dalam raga.



Apa yang baik di mata kamu

Belum tentu BAIK menurutNya

Apa yang buruk menurut mu

Mungkin adalah yang terbaik menurutNya



Sahabat bersabarlah

Kerna cinta akan berjalan pada jalannya

Mengikut paksi yang telah di tentukan



Biarkan ia mengalir mengikut aliran air

Dengan prinsip akan tetap jernih

Hingga ke hujung muara



Kerna disitu nanti akan adanya

Cahaya keindahan MILIK mu….

BERSABARLAH HATI DEMI SEBUAH KEINDAHAN YANG HAKIKI



Dalam Hidup Ini :


Terkadang kita

harus menangis,

agar kita tahu

betapa berartinya setetes

airmata..



Terkadang kita harus sakit,

agar

kita tahu artinya sIhat.....



Terkadang kita harus merasakan

kesulitan hidup,

agar

kita tahu

betapa berartinya setiap tetes

keringat kita..



Dan terkadang kita harus

kehilangan dan sendiri,

agar kita

tahu betapa berartinya kehadiran

seseorang dalam hidup kita..



Mari kita belajar untuk senantiasa

berbaik sangka kepada ALLAH..

Ketika harapan tidak/belum

sesuai kenyataan..



ALLAH Maha Tahu apa yang kita

perlukan



Tidak perlu sedih apalagi kecewa..

Karena terkadang apa yang di

lihat mata adalah fana..



Dan yang bisa menyenangkan hati

hanyalah sementara..



Jangan pernah putus asa dan

yakinlah ALLAH sudah menyiapkan

hal terindah bagi kita pada

waktunya..

KISAH HATI


Jangan pernah katakan cinta


Jika kamu tidak pernah

peduli



Jangan pernah genggam

jemari

Jika berniat membuat patah

hati



Jangan pernah bilang kalau...

"Akulah satu-satunya"

Jika kamu mengimpikan yang

lainnya



Cinta itu tak dapat

dipaksakan.

Jika cinta dipaksakan,cinta

akan

Meledak berubah menjadi

kebencian...



Sahabat.

Jangan mencintai setinggi

langit kerana langit akan

runtuh



Jangan mencintai sedalam

laut kerana laut akan surut



Jangan mencintai seluas

dunia kerana dunia akan

hancur



Jangan mencintai seindah

bunga kerana bunga akan

layu



Jangan mencintai manusia

lebih dari cinta Sang Pencipta

Karna Manusia Pasti akan

tak abadi selamanya



Cintailah Allah Yang Maha

Kekal, Maha Bijaksana, &

maha mengetahui



Semoga Allah memberi kita prtunjuk

dalam setiap urusan yg kita hadapi..



SAHABAT


Matahari terbenam akan terbit kembali


Air LAUT surut akan pasang kembali



Tetapi WAKTU yang berlalu

tidak akan terulang KEMBALI



Jadi HARGAILAH setiap detik

yang kita miliki sekarang.



Karena jika ESOK sudah tiba. maka...

hari ini hanya akan jadi KENANGAN ..



Setiap manusia memiliki masa lalunya,

bahagia dan sedih adalah satu proses

yang dapat menjadikan kita lebih bijak

dalam menjalani kehidupan ini.



Mari melangkah mantap ke depan sana



“Biarlah kau telah menderita kemarin,

Marilah isi kebahagiaan bagi masa depan

nantinya”



Jalani dan isilah hari-harimu dengan hal

hal positif yang membuatmu selalu Tegar..



Sahabat...



Kupu2 tidak tahu warna sayap mereka..

Tapi org2 tahu btapa indahny mereka..



Seperti jg dirimu, tdk tau betapa indahny

dirimu..

Tapi Allah tau betapa istimewany dirimu

dalam pandangannya..



Ketika kau tunduk dalam syari'atNya.

Ridha ats takdirNya, Tsenyum dlm

musibah, tidak putus asa

Tegar dlm ujian, Teguh dalam pendirian.



Semoga kau tmasuk org2 yg senantiasa dlm

lindunganNya



Thursday, September 4, 2014

TERIMA KASIH YA ALLAH.....

Terima Kasih kerana mendengar ritihan hati ini....
kini segala galanyer dah terjawap walau tak sepenuhnya
terlalu banyak yang aku minta dari mu Ya Allah....tapi kini hanya kau yang aku ader
hanya kau yang sentiasa sudi untuk menemani aku....
beri lah petunjuk mu Ya Allah ape masih perlu kah lagi aku terus berada di sini
atau aku harus melangkah keluar....andai KH jugak bukan rezeki ku aku tahu aku harus redha dengan ketentuan mu....dan aku yakin dengan setiap aturan mu...
kenapa aku sering di salah anggap....kenapa perlu bersyak wasangka dengan diri ini
dari mula kita berkawan sampai la ke hari ini kau asek bersyak wasangka pada kau....aku bukan lah manusia yang jenis suka menipu...korek cerita orang...sibuk kan hal orang...tapi kau tak sudah sudah menuduh aku dengan macam macam tohmahan dan cercaan....aku hanya mampu berdiam....
dan kini aku di uji sekali lagi...dan ujian kali terlalu hebat dan terlalu menyakitkan...aku hampir hampir rebah sahabat gara gara kalian...hina sangat ker diri ini....sampai kalian sanggup melakukan begini pada aku...mana janji kau yang ingin bersahabat sampai mati dengan diri ini....hanya kerana seorang perempuan kau terus berubah...aku hampir hampir tak kenal siapa kau sahabat...sikap kau perangai kau...tutur kata kau....amat berbeza...sekelip mata kau berubah sikap...kata kata kau terlalu kesat....tiap perkataan yang keluar dari bibir kau untuk aku hanyalah penghinaan...maki hamun...cercaan...sedih nya hati hanya Allah yang tahu...tiap malam aku mengadu padanya...aku mohon tunjukkan aper silap aku pada kau sahabat...saban malam aku merayu pada Allah...mintak dia kurangkan bebanan yang aku tanggung sekarang ni....padahal telah aku beritakan pada kau akan keadaan aku sekarang ni....sepatutnya sebagai seorang sahabat kau tolong ringan kan bebanan yang aku tanggung kala ini tapi malangnya yang terjadi adalah sebaliknya....aku sedih sahabat...terlalu sedih dengan perubahan sikap dan perangai kau....sampai kan akidah aku pon kau permain kan...terlalu hina aku di mata kau sekarang ni...kau lupa sapa yang selalu ada di belakang kau waktu kau susah....

kenapa kau jadi terlalu kejam pada aku sahabat...kenapa...apa salah aku....aper silap aku pada kau...dendam aper yang kau simpan pada aku sahabat....luahkan lah agar aku tahu...agar puas hati kau...dan agar kita boleh selesaikan dan terus bersahabat seperti dulu...

Aku sangat sangat rindukan diri mu yang dahulu sahabat...yang selalu bergurau...berkongsi cerita...tak kira masa...tak kira waktu....

aku sangat sangat rindukan saat saat itu....apa mungkinkah masih ader saat saat begitu di masa akan datang...


" INDAH PADA WAKTUNYA"

Tak peduli seberapa pahitnya
kehidupan kita dimasa lalu,..
Kita bisa memulainya lagi dengan
HARI INI ...

Karena hari ini adalah LEMBARAN
BARU ...

Orang yang HEBAT bukanlah
orang yang sukses dalam segala
hal, tapi mereka yang mampu
mengoptimalkan hari ini dengan
apa yang ada ditangannya, .. dan ..
SELALU MENGUCAP SYUKUR ..

Ketika kerja kita tidak dihargai, ..
saat itulah kita belajar tentang
KETULUSAN ...

Ketika usaha kita dinilai tidak
penting, ..
saat itulah kita belajar tentang
KEIKHLASAN ...

Ketika hati kita terluka sangat
dalam, ..
saat itulah kita belajar tentang
MEMA'AFKAN ...

Ketika kita harus lelah dan
kecewa, ..
saat itulah kita belajar tentang
KESUNGGUHAN ...

Ketika kita merasa sepi dan
sendiri ..
saat itulah kita belajar tentang
KETANGGUHAN ...

Ketika kita harus membayar biaya
yg sebenarnya tidak perlu kita
tanggung, ..
saat itulah kita sedang belajar
tentang BERMURAH HATI.

Tetaplah sabar ..
Teruslah
bersemangat ..!!
Selalulah tersenyum!

Teruslah belajar dari
pengalaman, ..
karena kita sedang ... menimba
ILMU KEHIDUPAN ..!

ALLAH Subhanallahu wa ta’ala
menaruh kita ditempat kita
sekarang ini bukan karena
Kebetulan ..!!

Akan tetapi ALLAH punya maksud
yang TERINDAH untuk kita ...

Aku minta kepada Allah setangkai
bunga segar, ..
Allah memberiku kaktus berduri ..

Aku minta kepada Allah hewan
mungil nan cantik, ..
Allah memberiku ulat berbulu ..

Aku sedih, kecewa dan bertanya
tanya ..
Betapa tidak adilnya Allah
kepadaku ...

Namun seiring dengan
berjalannya waktu ..
Kaktus itu berbunga indah ..
bahkan sangat indah ...

Dan ulat berbulu itu tumbuh dan
berubah,
menjadi kupu kupu yang amat
cantik ..

Inilah jalan Allah ..
Semua indah pada waktunya ..
Allah tidak memberi apa yang kita
inginkan, ..

Tapi Allah memberi apa yang kita
perlukan..

Subhanallah.
"Boleh jadi kamu membenci
sesuatu, padahal ia amat baik
bagimu, dan boleh jadi (pula)
kamu menyukai sesuatu, padahal
ia amat buruk bagimu; Allah
mengetahui, sedang kamu tidak
mengetahui.?"

ALLAH tidak pernah menjanjikan
bahwa langit itu selalu biru ...

Bunga selalu mekar dan mentari
selalu bersinar ....

Tapi ketahuilah bahwa ALLAH ..
selalu memberi pelangi disetiap
badai ...

Senyum di setiap air mata, ..
berkah disetiap cobaan dan
jawaban di setiap do'a ...

Janganlah pernah menyerah ....
terus berjuang ......
Hidup bukanlah satu tujuan, ..
melainkan perjalanan .....
Nikmatilah dengan rasa syukur..

Wednesday, September 3, 2014

Ya Allah terlalu hinakah diriku ini....
kenapa aku sering di jadikan mangsa..sedangkan aku benar benar ikhlas membantu sesiapa saja yang memerlukan bantuan dan pertolongan dari diri ini....

Ya allah kenapa manusia mempunyai sikap begini...salah kah kiranya aku jujur pada mereka
kenapa kejujuran aku dibalas dengan kata kata kesat yang berupa penghinaan terhadap diri ini....
Kadang aku keliru....dengan sikap manusia.....entahlah....dah terlalu lelah aku rasa....
kenapa orang yang berada di sekeliling aku tergamak bersikap begini pada diri ini...apa dosa aku pada mereka...selama ini aku ikhlas membantu aper yang terdaya...tapi kenapa mereka tergamak menganiaya aku....kenapa mereka tergamak menipu aku....DENDAM aper yang mereka simpan terhadap diri ini....

Individu yang amat aku percaya tergamak mempermainkan aku....menipu aku...bersekongkol dengan orang luar untuk membuang aku jauh jauh dan menafikan hak aku....
aku tak sangka mereka sanggup buat aku macam ni.....

Ya Allah beratnya dugaan yang kau turunkan buat diri ini....aku sayang Syarikat yang aku bina ini...tangan ini yang mengisi borang dan membuat bayaran untuk mendaftar Kaydzen Hisun di SSM....kaki ini yang ku hayun untuk menuju ke SSM dan kini kaki dan tangan ini juga yang di nafikan haknya...gara gara sayangkan kekasih hati...gara gara tunduk pada kehendak kekasih...tapi andai ini yang tersurat untuk ku dari Lohmahfuz lagi...aku tahu aku perlu Redha dengan ketentuan mu....

Ya Allah muga aku terus tabah untuk meneruskan kehidupan ini...andai ini takdir mu aku terima....
andai ini satu penganiayaan buat diri ini dari mereka...aku mohon kau peliharalah hati mereka agar tidak terus menganiaya individu lainnya.....
http://youtu.be/_kbSgll2kI8

Sedih...
Itu lah perkataan yang sinonim dengan diri ku kala ini
Pedih hati tak terkata dengan apa yang terpaksa aku hadapi seorang diri
sungguh tak terjangka dek akal yang waras sekelip mata semuanya jadi huru hara
Ya Allah tabahkan lah hati ini menghadapi dugaan dan ujian mu
aku hilang segala galanya dalam waktu yang sama...kadang kadang aku jadi keliru dengan apa yang terjadi atas diri ini....Dugaan Jenis apa yang sedang aku tempuhi di kala ini...aku hampir hampir tak mampu untuk berdiri tegak Ya Allah....

Tatkala rezeki datanbg mencurah...tatkala aku mengambil keputusan tekad untuk berhenti kerja dalam skim VSS yang Company buka secara rahsia...aku hilang segala hak yang aku ada...
buntu fikiran ku Ya Allah....saban malam aku menangisi takdir hidup ini....
Subhanallah....Ya Allah aku hanya manusia kerdil...yang sering di hina di aniaya...di benci...
walau aku ikhlas pada mereka....namun balasan yang aku terima......
Astaghfirullahalazim....

Sunday, August 31, 2014

BILA

Bila menerima itu nikmat
Ajari aku untuk memberi
Bila memberi itu berseri
Ajari aku untuk berbagi

Bila berbagi itu indah
Jauhkan aku dari kebencian
Bila dibenci itu perih
Buat aku selalu tersenyum

Bila lara itu duka derita
Bisakan aku tuk tebar canda tawa
Bila canda tawa itu bahagia
Maka bahagiamu adalah senyumanku

Bila cinta itu menerima apa adanya
ajari aku untuk selalu setia
bila kesetiaan itu tidak ada duanya
beri aku waktu untuk membuatmu bahagia

Bila hidup dipenuhi dengan sejuta tangisan
ajari aku untuk tersenyum dengan sejuta alasan
bila tersenyum membuat bahagia
jangan pernah marah ya^^

TERUS LAH TERSENYUM

Saat bertemu dengan orang 
yang benar-benar engkau kasihi,
Berusahalah memperoleh kesempatan 
untuk bersamanya seumur hidupmu.
Karena ketika dia telah pergi, 
segalanya telah terlambat.

Saat bertemu teman 

yang dapat dipercaya,
rukunlah bersamanya.
Karena seumur hidup manusia,
teman sejati tak mudah ditemukan.

Saat bertemu penolongmu,
Ingat untuk berterimakasih padanya.
Karena ialah yang memberi semangat
perubahan dalam dirimu

Saat bertemu orang
yang pernah kau cintai,
Ingatlah dengan tersenyum
untuk berterima-kasih .
Karena ialah orang
yang membuatmu lebih
mengerti tentang kasih.

Saat bertemu orang
yang pernah kau benci,
Sapalah dengan tersenyum.
Karena ia membuatmu semakin teguh / kuat.
semakin tegar dan membuatmu
mengerti bahwa dunia
bukan tempat untuk menciptakan
fan sejati, tapi hanya sebuah
loncatan menuju kehidupan
akhirat yang kekal abadi

Saat bertemu orang
yang pernah mengkhianatimu,
Baik-baiklah berbincanglah dengannya.
Karena jika bukan karena dia,
hari ini engkau tak memahami dunia ini.
bahkan kamu bisa saja tertipu
dengan kemilau dunia yg tidak kamu sadari

Saat bertemu orang yang pernah
diam-diam kau cintai,
Berkatilah dia. doakanlah dia
Karena saat kau mencintainya,
bukankah berharap ia bahagia ?

Saat bertemu orang
yang tergesa-gesa meninggalkanmu,
Berterima-kasihlah bahwa ia pernah
ada dalam hidupmu. Karena ia adalah
bagian dari nostalgiamu
dan kamu harus tetap maju kedepan
dengan senyum ketulusan


Saat bertemu orang
yang pernah salah-paham padamu,
Gunakan saat tersebut
untuk menjelaskannaya.
Karena engkau mungkin
hanya punya satu kesempatan
itu saja untuk menjelaskan

Saat bertemu orang
yang saat ini menemanimu
seumur hidup,

Berterima-kasihlah
sepenuhnya bahwa ia mencintaimu.
Karena saat ini kalian
mendapatkan kebahagiaan
dan cinta.

Dan selalu bersyukur …..
atas apa yang kau rasakan
karena itu adalah sebuah
anugerah yang Allah SWT berikan...

Tuesday, May 13, 2014

JOM JADI AGEN DROPSHIP SERUNDING MELETOOPSS MAKCHIK VOUGE

Jom nikmati keenakan Serunding Meletoppss Makchik Vouge...
kruppp...kraappp...kruupp..kraaappp...sambil makan sambil buat duit beramai ramai katernyewww huhuhuhu...

Jom PM / Whatsapp laju laju ker 0192922999 / 0139957014
Dropship sangat di alu alu kan

~Jom buat Duit Geli Geli dengan Serunding Makchik Vouge untuk Raya ni~

Berniaga tanpa MODAL…..
Jom jadi Agen Dropship Serunding Makchik Vouge…..
~Anda tak perlu Keluarkan Modal
~Anda tak perlu simpan stock
~Anda tak perlu bersusah payah untuk membungkus pesanan pelanggan
~Anda tak perlu Beratur panjang panjang di Pejabat Pos
~Anda boleh menjana pendapatan sampingan hingga RMXXXX Empat angka
*Bayangkan Jika satu urusniaga anda dapat jana RM10 kalau sepuluh pelanggan dah RM100
Itu baru satu hari RM100 X 30
waaoouuuuuuuu beraper tuuuu sila kira dengan gumbiranyewwww
ngehehhehehehhe HARI HARI HARI RAYA YEEAAYYYYYYYYYY






MOH KITER NIKMATI KEENAKAN SERUNDING MELETOPS MAKCHIK VOUGE


Jom nikmati keenakan Serunding Meletoppss Makchik Vouge...
kruppp...kraappp...kruupp..kraaappp...sambil makan sambil buat duit beramai ramai katernyewww huhuhuhu...

Jom PM / Whatsapp laju laju ker 0192922999 / 0139957014
Dropship sangat di alu alu kan

~Jom buat Duit Geli Geli dengan Serunding Makchik Vouge untuk Raya ni~

Berniaga tanpa MODAL…..
Jom jadi Agen Dropship Serunding Makchik Vouge…..
~Anda tak perlu Keluarkan Modal
~Anda tak perlu simpan stock
~Anda tak perlu bersusah payah untuk membungkus pesanan pelanggan
~Anda tak perlu Beratur panjang panjang di Pejabat Pos
~Anda boleh menjana pendapatan sampingan hingga RMXXXX Empat angka
*Bayangkan Jika satu urusniaga anda dapat jana RM10 kalau sepuluh pelanggan dah RM100
Itu baru satu hari RM100 X 30
waaoouuuuuuuu beraper tuuuu sila kira dengan gumbiranyewwww
ngehehhehehehhe HARI HARI HARI RAYA YEEAAYYYYYYYYYY





Jom nikmati keenakan Serunding Meletoppss Makchik Vouge...
kruppp...kraappp...kruupp..kraaappp...sambil makan sambil buat duit beramai ramai katernyewww huhuhuhu...

Jom PM / Whatsapp laju laju ker 0192922999 / 0139957014
Dropship sangat di alu alu kan

~Jom buat Duit Geli Geli dengan Serunding Makchik Vouge untuk Raya ni~

Berniaga tanpa MODAL…..
Jom jadi Agen Dropship Serunding Makchik Vouge…..
~Anda tak perlu Keluarkan Modal
~Anda tak perlu simpan stock
~Anda tak perlu bersusah payah untuk membungkus pesanan pelanggan
~Anda tak perlu Beratur panjang panjang di Pejabat Pos
~Anda boleh menjana pendapatan sampingan hingga RMXXXX Empat angka
*Bayangkan Jika satu urusniaga anda dapat jana RM10 kalau sepuluh pelanggan dah RM100
Itu baru satu hari RM100 X 30
waaoouuuuuuuu beraper tuuuu sila kira dengan gumbiranyewwww
ngehehhehehehhe HARI HARI HARI RAYA YEEAAYYYYYYYYYY








APER YANG SPECIAL MENGENAI SERUNDING MELETOPS MAKCHIK VOUGE

Keistimewaan Serunding Meletopps Makchik Vouge terletak pada ramuan rempah ratusnyer
Rasanyer yang sedikit pedas menambahkan lagi nikmat perisa nyuummyyy penggemar Serunding Meletopps Makchik Vouge…♥♥♥

Antara bahan yang digunakan untuk membuat Serunding Meletopss Makchik Vouge ialah 
~daging lembu~santan kelapa~bawang merah~bawang putih~cili kerin~ halia~gula ~ garam 
Dan beberapa rempah ratus yang di goreng rangup
“Daging direbus selama tujuh jam sebelum dicarik-carik menjadi halus, kemudiannya ramuan rempah ratus dimasak terlebih dahulu sebelum diadunkan dengan daging, selepas adunan tadi sudah benar-benar masak, baru ia dikeringkan,
Serunding Makchik Vouge dimasak sehingga kering dengan prosess yang betul dengan itu Serunding Meletoops Makchik Vouge boleh disimpan sehingga SETAHUN lamanya selepas dibungkus TANPA memasukkannyer kedalam Peti Sejuk
Serunding MeletOOPS Makchik Vouge juga amat sesuai untuk dibawa sebagai bekalan makanan kering sewaktu ke
~ LUAR NEGARA, seperti j JEMAAH HAJI yang menunaikan haji atau umrah, atau
~di bekal kan pada anak anak yang pulang ke ASRAMA atau
~bekalan bagi pelajar yang menuntut di luar negara.
Serunding Makchik Vouge juga mampu bertahan selama setahun tanpa dimasukkan kedalam peti sejuk
Selepas dibuka dari pembungkus, Serunding Meletoops Makchik Vouge disyorkan disimpan pada suhu bilik, dalam bekas kedap udara. Tidak digalakkan disimpan dalam peti sejuk, kerana ini akan mengurangkan rasanya

Bagi Serunding Ikan rempah ratus yang kami gunerkan hampir sama dengan serunding daging dan kami menggunakan menggunakan ikan selayang juga dikenali sebagai ikan sardin kerana rasa dan teksture ikan ini lebih sesuai isi yang banyak dan manis.







Serunding Meletooppss Makchik Vouge Boleh Di nikmati aneka cara



Serunding Meletopss Makchik Vouge sangat sesuai dihidangkan dalam apa pun keadaan.
- Ketika hari perayaan terutama Hari Raya.
- Hari-hari kebesaran
- Sebagai pelengkap kepada lauk-pauk
- Malah ianya sangat sesuai untuk diambil sebagai snek ringan setiap hari dalam apa jua keadaan.


Setiap lapisan umur tidak kira bangsa apa pun sangat sesuai mengambilnya sebagai snek ringan harian.
- Sambil menonton TV
- Ketika mengadakan majlis hari jadi atau apa sahaja majlis keraian
- Sambil-sambil berehat dan bersantai
- Dibawa kektika berkelah
- Snek untuk satu perjalanan yang jauh samada dalam bas, keretapi mahupun kereta


JoM dAPatKan SAMPLE sERUNDING mELTOOPPSSS MAKCHIK VOUGE




~Moh dapatkan Sample Serunding Meletoops Makchik Vouge~

boleh gak buat duit geli geli....

Jom PM / Whatsapp laju laju ker 0192922999 / 0139957014
Dropship sangat di alu alu kan

~Jom buat Duit Geli Geli dengan Serunding Makchik Vouge untuk Raya ni~

Berniaga tanpa MODAL…..
Jom jadi Agen Dropship Serunding Makchik Vouge…..
~Anda tak perlu Keluarkan Modal
~Anda tak perlu simpan stock
~Anda tak perlu bersusah payah untuk membungkus pesanan pelanggan
~Anda tak perlu Beratur panjang panjang di Pejabat Pos
~Anda boleh menjana pendapatan sampingan hingga RMXXXX Empat angka
*Bayangkan Jika satu urusniaga anda dapat jana RM10 kalau sepuluh pelanggan dah RM100
Itu baru satu hari RM100 X 30
waaoouuuuuuuu beraper tuuuu sila kira dengan gumbiranyewwww
ngehehhehehehhe HARI HARI HARI RAYA YEEAAYYYYYYYYYY


~Jom buat Duit Geli Geli dengan Serunding Makchik Vouge untuk Raya ni~

Berniaga tanpa MODAL…..
Jom jadi Agen Dropship Serunding Makchik Vouge…..
~Anda tak perlu Keluarkan Modal
~Anda tak perlu simpan stock
~Anda tak perlu bersusah payah untuk membungkus pesanan pelanggan
~Anda tak perlu Beratur panjang panjang di Pejabat Pos
~Anda boleh menjana pendapatan sampingan hingga RMXXXX Empat angka
*Bayangkan Jika satu urusniaga anda dapat jana RM10 kalau sepuluh pelanggan dah RM100
Itu baru satu hari RM100 X 30
waaoouuuuuuuu beraper tuuuu sila kira dengan gumbiranyewwww
ngehehhehehehhe HARI HARI HARI RAYA YEEAAYYYYYYYYYY

My MixPod